Biuletyn Informacji Publicznej

Menu główne

Zawartość podstrony

Wyszukiwarka dokumentów

24 lutego 2012 | wersja 1 | Ten dokument ma 13 załączników 13

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na realizację zadania pn. "Utrzymanie dróg publicznych gminnych"


 

Kwota kredytu: 400 000,00zł.

a)       Kredyt przeznaczony jest na finansowanie planowanego deficytu budżetu przeznaczonego na realizację zadania pn. „Utrzymanie dróg publicznych gminnych”. W przypadku zakończenia procedury przetargowej na wybór wykonawcy zadania na wyższą kwotę niż stanowi kredyt, Zamawiający zaangażuje środki własne w wymaganej wysokości.    

b)     Uruchomienie kredytu przez bank nastąpi w czerwcu br. w kilku transzach zgodnie z fakturami przedkładanymi ze strony wykonawcy, a potwierdzającymi rzeczywisty stan wykonanych robót.

c)     W przypadku obciążenia kredytu prowizją przygotowawczą, zostanie ona zapłacona jednorazowo w dni uruchomienia kredytu.

d)     Transze będą uruchamiane po złożeniu pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego, na rachunek bieżący w terminie do 3 dni.

e)     Zaciągnięty kredyt podlega spłacie w równych ratach kwartalnych, począwszy od 31.03.2013r.
i będzie spłacony nie później niż do 31.12.2016r. Ostatnia rata będzie ratą wyrównawczą
do wysokości ostatecznie zaciągniętej kwoty kredytu.

f)       Spłata odsetek następować będzie ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od miesiąca
w którym zostanie uruchomiony kredyt. Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu, a o wysokości odsetek do zapłaty w danym miesiącu Zamawiający zostanie pisemnie poinformowany przez Bank.          
Do naliczenia odsetek należy przyjąć, że rok liczy 365 dni (w przypadku roku przestępnego 366 dni), a miesiąc rzeczywistą ilość dni.

g)     Oprocentowanie kredytu zmienne oparte na stawce średni WIBOR 1M wg stanu na dzień 03.02.2012r.  – 4,75% plus stała marża banku. Aktualizacja stopy procentowej następować będzie w okresach miesięcznych, przyjmując stawkę WIBORU z miesiąca kalendarzowego poprzedzającego okres obrachunkowy.

h)     Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny wraz z deklaracją wekslową.

i)       Zamawiający zastrzega sobie prawo:

-     wcześniejszej spłaty kwoty kredytu, wówczas Wykonawca zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami,

-     zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej, w związku z późniejszą procedurą przetargową dotyczącą wyboru wykonawcy zadania, (alternatywnie do ppkt „a’),

-     zmiany terminów spłat rat kredytu. W takim przypadku Zamawiający zawnioskuje do banku
o wyrażenie zgody na przesunięcie płatności tytułem spłaty rat kredytowych.

j)         W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z powyższych możliwości Wykonawca nie naliczy z tego tytułu dodatkowych kosztów.

k)        Zamawiający wyraża gotowość przedkładania faktur potwierdzających rozliczenie inwestycji będącej przedmiotem zamówienia na żądanie Banku.

l)         Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż prowizja oraz oprocentowanie stanowiące sumę marzy i stawki WIBOR 1 M.            


 Termin składania ofert do dnia 13.03.2012 do godz. 10:30

SIWZ z załącznikami - pobierz


Pliki do pobrania

Biuletyn Informacji Publicznej — Urząd Gminy Gaszowice

Logowanie