Nabór na stanowisko ds archiwum
Gaszowice, dnia 23.11.2012 r.
OG-K.2110.1.2012
OGŁOSZENIE
WÓJT GMINY GASZOWICE OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PODINSPEKTORA DS. ARCHIWUM
Wymiar etatu: ½ etatu
Wymagania niezbędne:
1. posiadać obywatelstwo polskie,
2. posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
3. kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
5. posiadać wykształcenie wyższe, kierunek historia ze specjalnością archiwistyka
6. posiadać minimum roczny staż pracy w samorządzie lub administracji
7. posiadać dobry stan zdrowia, potwierdzony zaświadczeniem lekarskim.
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość zasad archiwizowania dokumentów oraz udostępniania zasobu
archiwalnego
2) znajomość obowiązujących przepisów prawa z zakresu:
a) Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698, z późn. zm.)
b) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011r. Nr 14, poz. 67);
c) Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.);
d) Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznych (Dz. U. z 2001r. nr 112 poz. 1198 z późn. zm.)
e) Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.)
f) Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t.Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.);
3) umiejętność obsługi sprzętu komputerowego, w szczególności obsługa programów komputerowych w zakresie pakietu MS Office
4) odpowiedzialność, staranność, dokładność, terminowość.
Zakres wykonywanych zadań:
1. przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z poszczególnych referatów,
2. przechowywanie i zabezpieczenie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
3. przeprowadzanie skontrum dokumentacji,
4. porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
5. udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
6. wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej,
7. przeprowadzanie kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów,
8. inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
9. przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,
10. sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
11. doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją,
12. dbałość o stan i wyposażenie lokalu archiwum zakładowego zgodnie z wymogami określonymi w instrukcji archiwalnej.
Oferty kandydatów powinny zawierać:
1. Podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem wraz z adresem do korespondencji, opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej (list motywacyjny, CV);
2. kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje, wykształcenie i staż pracy;
3. kserokopia dowodu osobistego;
4. oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
5. oświadczenie, że kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
6. zaświadczenie o stanie zdrowia;
7. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 , poz. 926 z późn. zm.) niezbędne do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane składają dokumenty w zamkniętych kopertach osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Gaszowice ( I piętro pokój 13 ) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Gaszowice 44-293 Gaszowice ul. Rydułtowska 2, z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora ds. archiwum” w terminie do 10.12.2012 r. do godz.1600.
Uprzejmie informujemy, że nie będziemy zwracać nadesłanych ofert. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Gaszowice i na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Gaszowice.